Kontakt os
Tilbage

Find den rigtige root cause

Har du fokus på at forstå problemet, så du kan gå i dybden og finde root cause? Du får forståelse for formålet og afprøver flere værktøjer til en systematisk root cause analyse, så du kommer hele vejen rundt. Vi diskuterer, hvordan root cause fastlægges og processen dokumenteres.

Målgruppe
Medarbejdere som gerne vil kende til systematiske værktøjer for at forstå problemet og finde den egentlige root cause.

Mål
At deltagerne kan gennemføre trinene i en systematisk root cause analyse, så processen bliver effektiv, og den rigtige root cause findes.

Indhold

På kurset får du fokus på trinene i en struktureret og effektiv root cause analyse, og du får præsenteret forskellige værktøjer til root cause analyse.

På kurset tager vi afsæt i, hvordan du:

  • får overblik over problemet og indsamler fakta
  • identificerer  mulige årsager med systematiske værktøjer
  • undersøger og fastlægger  årsagen
  • dokumenterer din root cause analyse.

Tidspunkt
26. november 2018 er kurset fra kl. 9.00 – 16.00

25. november 2019 er kurset fra kl. 9.00 – 16.00

Dit udbytte - du får:

  1. et teoretisk fundament til root cause analyse
  2. forståelse for, hvordan root cause analyse bruges ved forskellige kvalitetsbrister
  3. viden om, hvordan du griber det an praksis og fortsætter i det gode spor.

Din arbejdsgivers udbytte - din medarbejder kan:

  1. inspirere til arbejdet med root cause analyse i virksomheden
  2. anvende værktøjerne til systematisk root cause analyse
  3. dokumentere vurderinger og overvejelser i forbindelse med håndtering af en kvalitetsbrist.

Kursusledelse
Cand.scient. Camila Lundbye Castle og cand.pharm. Malene Grøn, Pharmakon.

Kursussekretær
Elizabeth Ruelykke Kristensen, erk@pharmakon.dk, 48206264

Andre kursisters vurdering af dette kursus:
4,5
Vi anvender cookies til at huske nogle af de valg, du foretager på hjemmesiden. Læs mere her learn more