Ved at udføre en række analyser af apotekets egne tal og markedsposition får deltagerne samlet en ”nu-beskrivelse” af apoteket. Derigennem opnås en bedre forretningsforståelse og input til, hvordan analyseresultaterne kan omsættes til konkrete handlingsplaner, der med den rette implementering forbedrer apotekets drift.
Kursusforløbet består af forberedelse, 2 kurser á 2 dage samt en mellemperiode, hvor deltagerne udover udarbejdelse af analyserapporten bl.a. kan mødes på selvarrangerede studiekredsaftener.
Inden kursus udarbejder hver deltager en beskrivelse af eget apotek og forsyningsområde (efter skabelon) og anfører apotekets kendetegn, nøgletal og muligheder/udfordringer.
1. kursus:
I perioden mellem kurserne, gennemfører deltagerne ovennævnte analyser i eget apotek (særligt fokus på udvalgte områder aftalt med apotekeren). Analyseresultaterne vurderes, og mulige områder for forbedring (MOFF) identificeres og prioriteres inden handlingsplaner for de vigtigste MOFFer udarbejdes. Man kan med fordel inddrage sin apoteker i denne identifikation og prioritering. Alle analyser inkl. MOFFer og tilhørende handlingsplaner afleveres samlet i rapportform tillige med et ”executive summary”, som samlet skal godkendes af kursusledelsen.
2. kursus:
Omfang
Kurset har et samlet omfang på 110 timer. Du skal regne med at bruge 70-75 timer til dataindsamling, analyser, udvælgelse af MOFFer med tilhørende handlingsplaner samt rapportskrivning. Hertil kommer de 4 kursusdage samt studiekredsaftener.
1. del 2 dage. Den 7. juni - 8. juni 2018 Internat.
2. del 2 dage. Den 3 oktober - 4 oktober 2018 Internat.
Prisen dækker både 1. og 2. del.
Modtag nyheder og information fra Pharmakon