img_2599_hoejre

IT-services til apotek

Ønsker du at styrke anvendelsen af og viden om jeres IT-baserede værktøjer, som er leveret af Pharmakon, tilbyder vi skræddersyede IT-kurser og konsulentydelser til apoteket.

Skræddersyede IT-kurser og konsulentydelser

Vi tilbyder landets apoteker skræddersyede IT-kurser og konsulentydelser, der er målrettet til det enkelte apotek.

Apoteket kan derigennem styrke implementeringen og den daglige brug af IT-baserede værktøjer.

Kurserne og konsulentydelserne kan afholdes på det enkelte apotek, hvor vi kan medbringe bærbare pc’ere samt trådløst netværk til undervisningbrug.

IT-løsninger tilpasset dit apotek

Vi har identificeret nedenstående områder i apotekets dagligdag, hvor vores IT-baserede løsninger giver optimal udnyttelse af ressourcer og sikkerhed.

  • Samtidige informationsmøder mellem apotekets forskellige enheder med video (Skype for Business)
  • Altid opdateret og nem adgang til Word, Excel og andre office-programmer (Office 365 Business Premium)
  • Telefoni, der er tilpasset jeres behov, fx opkaldstastistik og et fælles system for apotekets enheder (ApoTel)
  • Overvågning, hvor apoteket har brug for det (ApoTel Remote Access)
  • Nem mailkommunikation, hvor du vælger det abonnement, der passer til dit behov (Apomail)
  • Viden- og dokumentdeling via apotekets intranet, fx DDKM-kvalitetsstyring (Sharepoint)
img_2594_apodrift

Tjek, om systemerne kører

Du kan se, om der er aktuelle fejl eller planlagt arbejde for dine produkter.

www.apoteksdrift.dk

Har du brug for hjælp, så kontakt os

Tlf. 4820 6070 eller support@pharmakon.dk

Mandag - torsdag 8:00 – 16:00
Fredag 8:00 – 15:30

Vejledninger finder du på www.apoteksdrift.dk

Hjælp til din faktura med vores IT-produkter finder du her

 

Apotekets intranet – brug det optimalt

Apotekets intranet er et fantastisk kommunikations- og dokumentationsværktøj. Du får mest muligt ud af dine ressourcer og mest mulig succes med apotekets intranet med et konsulentbesøg, som selvfølgelig tilpasses jeres niveau og behov.

Eksempler på emner er:

  • Dokumenthåndtering – hvordan arbejder du med dokumenter på intranettet
  • Informationssystem – hvordan sørger du for, at al information læses af alle
  • Ledelsessystem – hvordan holder du styr på MUS, medarbejderfunktioner mv.
  • Bliv teknisk klar til akkreditering på dit apoteks intranet.

Vi kommer ud til dig og medbringer bærbare pc’ere samt trådløst netværk til undervisningsbrug. Der er også mulighed for, at du kan gå sammen med andre apoteker og dele et konsulentbesøg. Denne model har vi stor erfaring med.

Kontakt Lis og fortæl om jeres behov, så finder vi den bedste løsning.
lis_oeding
Lis Øding
Sektionsleder, It-support, Farmakonom
+45 48 20 61 79

Videomøder - Skype for Business

Med et Skype for Business abonnement gennemfører du professionelle onlinemøder mellem apotekets enheder. Du viser præsentationer, overtager skærme, optager møder og meget mere.

Vi leverer løsningen til en fast lav månedlig pris.
Abonnementet tilknyttes din @apoteket.dk mail-konto med din sædvanlige adgangskode.

Vi anbefaler, at du investerer i følgende produkter:

  • Et webcam i HD-kvalitet, med mikrofon og højttaler, der er optimal til videomøder for op til 4 personer .
  • Et Webcam i HD-kvalitet 1080p med 30 billeder pr. sekund, der er ideel til større mødelokaler.
  • Konference højttaler og mikrofon, der anvendes alene eller sammen med sidstnævnte webcam.

Du kan købe webcam og andet udstyr hos os.
Skype for Business koster 46,80 kr. pr. md. pr. konto og tegnes for et år ad gangen.

Office 365 Business Premium

Pakken indeholder blandt andet:

Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher, Skype for Business og OneNote. Med andre ord de mest anvendelige IT-værktøjer til kontorfunktioner og apotekets drift.

Med pakken er du altid sikret de seneste opdateringer.

Office pakken kan efterfølgende installeres på fem pc'ere. Du kan altid tilgå Office-pakken fra din bærbare pc, tablets og Ipads.

Der findes et utal af pakker, men Office 365 Business Premium er den pakke, som vi har erfaring for dækker apotekets behov i 99 % af tilfældene.

Office 365 fås som abonnement, hvor du betaler pr. konto pr. måned for en komplet kontorpakke.
Office 365 Business Premium koster 93,70 kr. pr. md. pr. konto.

Lad os tale om, hvad der fungerer bedst for dig.

Telefonsystem - ApoTel

Med udgangspunkt i apotekets behov har vi udviklet telefonsystemet ApoTel, som er billig i anskaffelse og drift.

Vi sørger for alt det tekniske og klæder medarbejderne på til at bruge telefonsystemets mange muligheder.

Fordele med ApoTel

  • Behold dit gamle telefonnummer.
  • Tilpas den fleksible telefonkø til netop dit apotek.
  • Brug opkaldsstatistikker til at maksimere kundeservice.
  • Brug et fælles system til alle dine apoteksenheder.
  • Nem udbygning, hvis andre enheder senere tilknyttes apoteket.
  • Gratis samtaler mellem afdelinger og medarbejdere.
  • Integration med virksomhedens øvrige IT-systemer.

Med ApoTel får du

  • "Du er nummer X i køen"-funktion
  • Oplysning om gennemsnits ventetid pr. dag
  • Omstillingsbord
  • Ringegrupper (Tast 1 for ..., 2 for... mv.)
  • Viderestilling
  • Voicemail til e-mail
  • Mulighed for konferencekald
  • Forstyr ikke-funktion
  • Musik ved viderestilling og på hold-funktion
  • Reklamer i venteposition i telefonkøen
  • Infoskærm, hvor du kan følge med i betjeningen i butikken

Løsning koster 49,00 kr. pr. md. pr. lokalnummer inkl. telefoncentral.
Support inkluderet i prisen.

adobestock_221107610_kontakt_os-apotel

Overvågning – ApoTel Remote Access

Har du brug for at få overvåget dele af apotekets område, har du adgang til en samlet løsning, hvis du bruger Apotel løsningen. Det eneste det kræver, er en internetadgang.

Med ApoTel Remote Access kan du via internettet overvåge dine kameraer. Har du flere systemer, kan de samles i et samlet overblik.

Du kan bruge din smartphone og få det komplette overblik med videoovervågning, og følge med lige meget hvor du er. Opdager du forsøg på indbrud, kan du ringe til kameraet og fortælle indbrudstyven, at han skal holde sig væk.

Kontakt Peter for at høre mere om ApoTel Remote Access og få et uforpligtende tilbud.

Har du spørgsmål til ApoTel?
peter_naumann
Peter Naumann
IT-chef
+45 48 20 61 80

Mail – Apomail

E-mail udgør en stor del af apotekets kommunikation med kunder, leverandører og medarbejdere.

For at sikre effektiv udnyttelse af tiden tilbyder vi med apomail en løsning, hvor mailprogrammet kan tilgås fra hjemmeside, smartphone, hjemmepc, alt efter hvilken type abonnement du vælger.

Ved valg af løsning er det også en god ide at vurdere, i hvor høj grad du har brug for at kunne genfinde mails. Med abonnementsmodel 3 kan du til enhver tid genfinde gamle mails, og da der hele tiden tages backup online, mister du heller ikke mails, hvis pc’en står af.

Vi varetager backup og drift.

Vi tilbyder tre abonnementer
  • Abonnement 1 – Apomail Webaccess

    Med Apomail Webaccess får du adgang til din @apoteket.dk e-mail via hjemmesiden apomail.apoteket.dk. Du har altid adgang til dine mails.

    Abonnementet koster 19,85 kr. pr. måned med 0,5 Gb plads. Prisen for tilkøb af 1 Gb ekstra plads er 9,35 kr. pr. måned.

  • Abonnement 2 – Apomail Webaccess Mobil

    Med Apomail Webaccess Mobil får du samme funktioner som for Apomail Webaccess og får mulighed for opsætning af e-mail på smartphone/Iphone.

    Abonnementet koster 31,97 kr. pr. måned med 1 Gb plads. Prisen for tilkøb af 1 Gb ekstra plads er 9,35 kr. pr. måned.

  • Abonnement 3 – Apomail Professionel

    Udover funktionerne fra ovenstående kan e-mailen installeres på en bærbar pc eller hjemmecomputer. Kontoen kan opsættes på en Outlook-klient, hvor du samtidig har adgang til din elektroniske kalender og dine kontaktpersoner. Der tages backup af alt. Har du brug for digital signatur, er det denne løsning du skal vælge.

    Abonnementet koster 67,25 kr. pr. måned med 1,5 Gb plads. Med 1 licens kan Apomail installeres på flere computere uden merpris. Prisen for tilkøb af 1 Gb ekstra plads er 9,35 kr. pr. måned.

Apotekets intranet – Sharepoint

Med apotekets eget intranet finder medarbejderne nemt de relevante informationer og dokumenter.

Apotekets intranet er et centralt opbevaringssted for fx

  • Dokumenter (velegnet til DDKM-kvalitetsstyring, pga versionsstyring og kvitteringsfunktion til læsning)
  • Adresser
  • Opgaver
  • Billeder
  • Diskussionsgrupper
  • Apotekets egne registreringer fx i forbindelse med konkurrencer og ventetidsmålinger
  • Automatisk e-mail notifikation ved ændringer.

Det er både nemt og overskueligt at opbygge intranettet. Du delegerer administrationen af intranettet til en eller flere medarbejdere alt efter jeres behov.

Driften sørger vi for.

Intranettet kan benyttes alle steder, hvor der er en internetadgang, på apoteket eller derhjemme. Således kan medarbejdere, der fx har barsel eller andet fravær, følge hverdagen i virksomheden.

Løsningen koster 302,50 kr. pr. måned med 250 Mb plads.
Prisen for tilkøb af 1 Gb ekstra plads er 121,45 kr. pr. måned.

Dine fordele ved at bruge vores IT-løsninger

  • Faste lave omkostninger; drift, licensafgift mm. indgår som en delt udgift mellem mange
  • Ingen urimelige prisstigninger, og prisstigninger varsles i god tid
  • Høj driftsstabilitet med minimum oppetider på 99 %
  • Sikkerhed og GDPR er allerede tænkt ind i alle produkter
  • Adgang til support og vejledninger
  • Ingen vedligeholdelse og ingen udgifter til egen server.

Læs Pharmakon-ITs vilkår og forretningsbetingelser

Kontakt os, hvis du har spørgsmål til vores IT-løsninger
lis_oeding
Lis Øding
Sektionsleder, It-support, Farmakonom
+45 48 20 61 79
maibritt_fischer
Maibritt Maria Fischer
IT-supporter, Datamatiker
+45 48 20 61 85
peter_naumann
Peter Naumann
IT-chef
+45 48 20 61 80