Optimer kundens oplevelse af apoteket

Kom godt videre – Optimer kundens oplevelse af apoteket

Gør det attraktivt for kunderne at handle på dit apotek.
Du lærer at se apoteket med kundernes øjne og at vurdere, om apoteket imødekommer kundernes behov.

Vi skifter mellem oplæg fra underviseren, opgaver og diskussioner. Vi arbejder med cases og eksempler, som du kan overføre direkte til dit eget apotek.

 

Du skal medbringe billeder af dit eget apotek. Du skal ikke dele dem med andre deltagere. De cases, der bliver brugt i undervisningen, er godkendt til formålet på forhånd. Derudover arbejder vi med modelapoteker. Det betyder, at du ikke skal dele informationer fra dit eget apotek på kurset.

 

Kurset indgår i forløbet om apoteksøkonomi. Du kan sagtens vælge at tage kurset uden at følge forløbet. Følger du forløbet om apoteksøkonomi, så bestemmer du selv, i hvilken rækkefølge du vil tage de enkelte kurser. Hvis du ønsker at løse den individuelle afsluttende opgave, skal du bruge elementerne fra dette kursus i din opgave.

 

Kursusleder, Chefkonsulent Karsten Riis, Danmarks Apotekerforening

Kursusfakta
Niveau
Specialiserede
Format
Heldagskursus
Pris
3.100 kr. ekskl. moms
Tilmeld dig her
Pharmakon Konferencecenter, Hillerød
30. mar.
09:00 - 16:00
2020

Dine fordele ved at vælge dette kursus

Dit udbytte

Du gør det mere attraktivt for kunderne at handle på dit apotek.

  • Du lærer at indrette apoteket og at afstemme sortimentet, så det matcher såvel kundegrundlag som kundeflow
  • Du lærer at lave ”kunderejser” for at finde ud af, hvad kunderne oplever

Din virksomheds udbytte

  • Apoteket får forslag til de tre forbedringer, som har størst effekt på at tiltrække og fastholde kunder
  • Apoteket får viden om, hvordan kunderne ser på apoteket.
06_optimalt-laer-miljoe
OPTIMALT LÆRINGSMILJØ
07_kursus-fokus-praksis
KURSUS MED FOKUS PÅ PRAKSIS
11_pauseservering
PAUSESERVERING MED FOKUS PÅ STABILT BLODSUKKER

Kursusagenda

Vi arbejder med

  • Hvordan du ser på dit eget apotek ”udefra og ind”
  • Hvad du skal kigge efter
  • Hvad det er, kunderne ser
  • Hvordan kunderne oplever apoteket
  • Hvordan du bemander kasserne i forhold til kundestrøm
  • Hvordan du læser ventetidsstatistikker
  • Apotekets sortiment og indretning i forhold til befolkningsgrundlaget
  • At du finder de tre forbedringer, som har størst effekt på at tiltrække og fastholde kunder.
Tilmeld dig her
Pharmakon Konferencecenter, Hillerød
30. mar.
09:00 - 16:00
2020