Formålet med denne uddannelse er at blive bedre til at kommunikere med kunden – og herunder at blive bedre til at forstå og tale med kunden om det der er vigtigt for kunden.
Omdrejningspunktet i uddannelsen er mentalisering, som handler om, hvordan du bliver bedre til at forstå kunden og dig selv, og hvordan de to ting hænger sammen. Uddannelsen er en kombination af præsentation af ny viden, case-arbejde og træning. Derigennem bliver du fortrolig med begreber som det mentaliserende mindset, mentaliserende kommunikation og hvordan du kan bruge det i din hverdag på apoteket. Uddannelsen består af syv moduler, to fysiske moduler og fem online moduler. Du vil to gange i løbet af uddannelsen få individuel feedback på, hvordan du rådgiver i skranken. Imellem modulerne vil du skulle arbejde med opgaver, og uddannelsen afsluttes med aflevering af en rapport.
Omfanget af uddannelsen svarer til 2,5 ECTS.
Deltagelse i alle 7 moduler samt aflevering af den afsluttende opgave er en forudsætning for at bestå uddannelsen. Vi anbefaler at 2 fra hvert apotek deltager.
Modul 1: Fysisk 1½ dag: tirsdag d. 25. – onsdag d. 26. oktober i Fredericia
Modul 2: Online 4 timer (heraf 2 timer til feedback): Torsdag d. 10. november kl. 08.00 – 10.00 + individuel feedback
Modul 3: Online 4 timer: Fredag d. 25. november kl. 08.00 – 12.00
Modul 4: Online 2 timer: tirsdag d. 13. december kl. 08.00-10.00
Modul 5: Online 4 timer: Tirsdag d. 10. januar 2023 kl. 08.00 – 12.00
Modul 6: Fysisk 1 dag: onsdag d. 25. januar 2023 i Fredericia kl. 09.00-17.00
Modul 7: Online individuel feedback ca. 2 timer: Tirsdag d. 28. februar 2023
Herefter skal afleveres en afsluttende opgave.
Som kursist vil du i løbet af uddannelsen..
Apoteket vil gennem uddannelsen drage nytte af at...