CAPA

Aktioner, der løser problemer.

På dette kursus er der fokus på, hvordan du fastlægger, implementerer og evaluerer CAPA, uanset om du arbejder indenfor GMP eller GDP. Derved sikrer du opfølgninger og forbedringer i produktets livscyklus. Vi gennemgår, de muligheder kvalitetssystemet giver for at evaluere effektiviteten af CAPA.

CAPA står for Corrective Action and Preventive Action. Det er de handlinger, der skal udføres for løse fejl, problemer og kvalitetsbrist. CAPA er et uvurderligt redskab i jeres kvalitetssystem til at løse fejl, problemer og kvalitetsbrister. Det er vigtigt at iværksætte effektive opfølgninger, når produktkritiske afvigelser, reklamationer og påtaler skal håndteres og elimineres. På kurset får du forståelse for værdien af CAPA og betydningen i kvalitetssystemet. Du får mulighed for at afprøve forskellige metoder til at iværksætte CAPA’er og vurdere, hvilken løsning der er bedst i forhold til fejlen og risici. Vi diskuterer, hvordan du styrer implementeringen af CAPA, sikrer fremdriften og holder tidsfrister. Sidst på kurset gennemgår vi, hvordan du evaluerer CAPA, som en naturlig del af en kontinuerlig forbedringsproces. Kurset er en blanding af oplæg, arbejde med cases og erfaringsudveksling.
English abstract
Kursusfakta
Niveau
Grundlæggende
Format
Heldagskursus
Vurdering
4,4 ud af 5
Pris i år
4.800 kr. ekskl. moms
Tilmeld dig her
Hillerød
8. feb.
2021

Dine fordele ved at vælge dette kursus

Dit udbytte

  • Du forstår forskellen på korrigerende og forebyggende aktioner
  • Du identificerer og evaluerer effektive CAPA
  • Du medvirker til implementering af CAPA

Din virksomheds udbytte

  • Din medarbejder kender begrebet CAPA
  • Din medarbejder styrker området med at identificere CAPA
  • Din medarbejder medvirker til løbende forbedringer
01_nem-tilmeld
Nem tilmelding
03_underviser-paedegog-komp
UNDERVISER MED PÆDAGOGISKE KOMPETENCER
09_laekker-forplejning
LÆKKER FORPLEJNING

Målgruppe

Alle som er med til at fastlægge, implementere og evaluere CAPA ved kvalitetsbrist fx afvigelser, reklamationer og undersøgelser.

Kursusagenda

9.00-16.00

  • Overblik over kravene til CAPA
  • Værktøjer til at identificere CAPA
  • Inspiration til at opsætte aktionsplaner og styre implementeringsfaser
  • Indblik i redskaber til at evaluere, om CAPA har været effektive

 Kurset er en blanding af oplæg, arbejde med cases og erfaringsudveksling.

Kursusansvarlig
Camilla Lundbye Castle
Camilla Lundbye Castle
Uddannelseskonsulent, Cand.scient
+45 48 20 62 70
Malene Grøn
Malene Grøn
Uddannelseskonsulent, Cand.pharm.
+45 48 20 61 65
Tilmeld dig her
Hillerød
8. feb.
2021