Kontakt os
Tilbage

CAPA

Du skal lave korrigerende og forebyggende handlinger som opfølgning på kvalitetsbrist som fx afvigelser, reklamationer og undersøgelser. CAPA er et uvurderligt redskab i jeres kvalitetssystem, hvor du fastlægger, implementerer og evaluerer CAPA og dermed sikrer forbedringer i produktets livscyklus

Målgruppe
Medarbejdere som er med til at fastlægge, implementere og evaluere CAPA ved kvalitetsbrist fx afvigelser, reklamationer og undersøgelser.

Mål
At deltagerne har forståelse for værdien af CAPA, så de efterfølgende kan medvirke til at fastlægge, implementere og evaluere CAPA, som en naturlig del af en kontinuerlig forbedringsproces.

Indhold

Det er vigtigt at iværksætte effektive opfølgninger, når produktkritiske afvigelser, reklamationer og påtaler skal håndteres og elimineres. På dette kursus er der fokus på hvordan du fastlægger, implementerer og evaluerer CAPA. Du får:

  • Overblik over kravene til CAPA
  • Værktøjer til at identificere CAPA
  • Inspiration til at opsætte aktionsplaner og styre implementeringsfaser
  • Indblik i redskaber til at evaluere, om CAPA har været effektive.

Dit udbytte

  • Du forstår forskellen på korrigerende og forebyggende aktioner
  • Du kan identificere og evaluere effektive CAPA
  • Du får inspiration til implementeringen af CAPA.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Din medarbejder kan forklare begrebet CAPA
  • Din medarbejder kan styrke området med at identificere CAPA
  • Din medarbejder kan medvirke til løbende forbedringer.

Tidspunkt
Kurset fra kl. 9.00 – 16.00


Kursusledelse
Cand.scient. Camilla Lundbye Castle og cand.pharm. Malene Grøn, Pharmakon.

Kursussekretær
Elizabeth Ruelykke Kristensen, erk@pharmakon.dk, 48206264

Andre kursisters vurdering af dette kursus:
4,4
Vi anvender cookies til at huske nogle af de valg, du foretager på hjemmesiden. Læs mere her learn more