CAPA står for Corrective Action and Preventive Action, som er de handlinger, der udføres for at løse fejl og kvalitetsbrist. Efter kurset forstår du at planlægge CAPA, så du sikrer opfølgning og forbedringer i produktets livscyklus.
CAPA er et uvurderligt redskab i jeres kvalitetssystem til at løse fejl, problemer og kvalitetsbrister. På kurset hører du nærmere om, hvorfor det er vigtigt at iværksætte effektive opfølgninger, når produktkritiske afvigelser, reklamationer og påtaler skal håndteres og elimineres.
Du får forståelse for værdien af CAPA og betydningen for kvalitetssystemet. Du får mulighed for at afprøve forskellige metoder til at iværksætte CAPA’er samt være med til at vurdere, hvilken løsning der er bedst i forhold til fejl og risici. Vi diskuterer, hvordan du styrer implementeringen af CAPA, sikrer fremdriften og holder tidsfrister.
Sidst på kurset gennemgår vi, hvordan du evaluerer CAPA som en naturlig del af en kontinuerlig forbedringsproces.
Kurset er en blanding af teoretiske oplæg, cases og erfaringsudveksling.
På kurset møder du:
Mette Maria Juul Sørensen, uddannelseskonsulent, Pharmakon
Det er en fordel at have deltaget på Root cause analyse kurset før dette, men det er ikke en forudsætning.